CNN World's Most Delicious Food #1 and #2 are Both Indonesian Food๐Ÿ˜‹ Can You Guess? | Abnormal Summit

Dipublikasikan tanggal 14 Nov 2023
Have you tried Rendang and Nasi Goreng? Are they good?
Your 'Like' and ' Subscribe ' are always welcomed!
"Discover your taste in K-contents"
#Kcontentsvoyage #abnormalsummit #indonesia #indonesianfood #rendang #nasigoreng
------------------------------------------------------
* What's the program in the video?
ใ€Abnormal Summitใ€‘
tv.jtbc.co.kr/nonsummit
JTBC 160111 broadcast (ep.80)
------------------------------------------------------

Komentar: 553

  • never ask indonesian "what is your favorite food?" coz they must be confused since it's too many kinds of indonesian food and majority is delicious hehe.if you dont believe it, just experience it yourself๐Ÿ˜Š

    • True๐Ÿ˜‚

    • Gak lah pasti semua orng indonesia setuju makanan yg paling enak di indo itu ya nasi karena makan apapun klo blm makan nasi ya blm makan namanya ๐Ÿ˜‚

    • My Favorite foods are bakso, sate, gado2, mie goreng, pempek, and more ๐Ÿ˜‚

    • kyanya semua negara juga sama. ini mah masalah selera, ga semua org luar sama kya selera kita

    • True

  • โ€ขDi Indonesia ada 17.508 pulau, โ€ขSuku bangsa di Indonesia adalah sebanyak 1.340 suku bangsa, โ€ขDi Indonesia ada 718 bahasa daerah, dan bahasa Indonesia adalah bahasa pemersatu agar orang Indonesia saling memahami

    • Lah itu orang aja pas dibilang kuta lombok, dikiranya kuta ya yang di bali

    • Iya cok dia GK terlalu akurat dalam menjelaskan

    • โ€‹@@fajriarfi main yg jauh bro. di lombok juga ada pantai Kuta ๐Ÿ˜…

    • kalau di israel ada berapa suku dan berapa bahasa bang

    • @@itadoriyuji3519 Israel itu apa ngab?

  • I think Qiqi misunderstood Kuta Bali and Kuta Lombok. Kuta Lombok is different from Kuta Bali. Kuta Lombok is beautiful and pristine. It is now better known as Mandalika.

    • Iya banyak Info yang salah

    • Iya, kurang dalem, dia bilang gaada kari di Indonesia wkwk. Tapi lumayanlah & terimakasih atas usaha nya.

    • he dont even know there is kuta in lombok ๐Ÿคฃ

    • โ€‹@@HahaHihics Karena yg dimaksud koleganya itu Indian curry, ya bisa dibilang jawaban Kiki benar. Tapi kalau bilangnya sayur Kari, lha itu di Indonesia juga ada. ๐Ÿ˜…

    • Kata Kuta Lombok emang hampir ga pernah di sebutkan... Kuta artinya apa??

  • terimakasih kiki sudah mengenalkan indonesia disana ๐Ÿ™ . walau belum sempurna. tapi tutur katanya amat santun . tidak apa2 . kita bangga Indonesia

  • Akhir akhir ini nama Indonesia bertengger dipuncak, ada dimana-mana. di UN, UNESCO, Hollywood, Korea, Paris fashion week, NYFW. 10 tahun terakhir benar-benar era kemajuan kebangkitan bangsa Indonesia.

    • Karena itu perlu keberlanjutan

  • keren mas qiqi. kenalin terus indonesiamu kepada temen2mu di korea. jadilah duta bangsa disana. makasih mas. btw, rawon juga sop no 1 di dunia. mengalahkan ramen. โค๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ

  • Terimakasih qiqi karnadi sudah memperkenalkan makanan terlezat Indonesia kepada Korea...

    • Ehh, sepintas aku kira Kiki Koboy Junior loh ๐Ÿ˜… Btw, syg diacaranya ga ada cobaยฒ makanan asli Indonesia yaa

    • Kayanya Kiki kurang tau deh SM negaranya sendiri

  • What the gentleman who said he had been on a month-long trip to Indonesia meant was Kuta in Lombok, which is pristine compared to Kuta in Bali. Kind of embarrassing that the Indonesian wasn't aware of this distinction.

    • Bener kayaknya dia cuma tahu kuta bali lol

    • Maklum orang Jakarta, kari aja dibilang gaada wkwk

    • yes he talking about lombok but he dont know there is kuta in lombok ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    • โ€‹@@HahaHihicsgule indonesia kan saudaranya kari ya, indomie kari ayam aja ada,

    • So do i, the man is talking about kuta lombok ๐Ÿ˜ข. Its ok kiki maybe nervous, still proud of him n thank u for introducing our lovely country โค

  • As much as I know, many Padang restaurants actually know what menu that we have eaten when seeing the empty plate. We just need to call them to our table once we're done, then they start to list and calculate the total price by seeing the empty plates

  • Bravo Indonesia.. Terima kasih kiky sudah memperkenalkan makanan dan wisata di Indonesia.. Semangat terus๐ŸŽ‰

  • Curry is a very popular dish in Indonesia. It is originally from India, but there is the localized version called "kare", which taste very different from the original one. I cook it quite often using my mother's and sitter's recipe.

  • The word 'Indonesia' comes from ancient Greek, namely Indos which means 'Indies' and Nesos which means 'Island'. So, Indonesia means the archipelagic region in the Indies. Before independence, Indonesia was a Dutch colonial area, named Nederlandsch Indie (Hindia Belanda) or Nederlandsch Oost-Indie (Hindia Timur Belanda).

  • I don't know, there is wrong translation or not. But, In Indonesia ,there are 700+ languages, mostly in Papua. I forgot about how many ethnics, food and Islands; but maybe he tell the right numbers, because there are many of them. Indonesia is 4th most populous country in the world with 40%+ Javanese and 15%+ Sundanese, mostly in Java island. Indonesia has the largest muslim population in the world but we have 6 official religions. Rendang is from Padang, west Sumatera. But, there are variation of rendangs in a few place of South East Asia because Indonesian people bring them to those places in the past. Indonesia has many foods, and we love spicy foods, especially food with sambal. We many sweet snacks, fried foods, and many kind of traditional beverages.

    • Faktanya, orang Papua tidak memiliki kesamaan etnis dan budaya dengan pulau Jawa. a similar case to Vietnam-Champa.

  • Great programme, introducing other country's culinary dishes. ๐Ÿ’–๐Ÿ‘

  • terlepas dari kekurangannya,pa qiqi sangat hebat menjelaskan dg tutur kata yg sangat di perhatikan

  • Indonesian Yg kaya akan sumber daya alam nya,budaya,bahasa, makanan dan agama๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ”ฅ

    • kaya akan agama?

    • @@darmawanhabibi6189 lu kira Indonesia agama cuman Islam doang bnyk oii bahkan ๐Ÿคฃ๐Ÿ™, Indonesia negara bhineka tunggal Ika berbeda beda tetap satu

    • Iya,para koruptonya juga kayaยฒ ๐Ÿ˜ข

  • I MISS ABNORMAL SUMMIT SO MUCH, THIS SHOW IS REALLY GREAT ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

  • BRAVO INDONESIA....!!!

  • They make Korean language look like an easy language to learn ๐Ÿ˜…

  • Indonesia kaya akan sumber daya alam.. Bnyak pulau,beragam suku, bahasa, dan budaya.. Jenis makanan pun banyak..

  • Om Kiki did a great job with his selections of information he shared. Well put. ๐Ÿ‘Œ

  • Terima kasih mas qiqi sudah memperkenalkan indonesia di korea.. Saya sangat bangga, apalagi makanan khas daerah saya juga di sebut๐Ÿ˜€๐Ÿ˜ƒโ˜บ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜๐Ÿฅฐ

  • Thank you... greetings from Bali, Indonesia ๐Ÿ˜๐Ÿ˜โคโค๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ

  • Rendang merupakan masakan suku Minang, asli Sumatra Barat, Indonesia. Di Kota Padang di museum adityawarman kami memiliki Museum Rendang.

    • MALAYSIA GIMANA ๐Ÿ˜‚

    • @@cooldown7825 tak akan bisa klaim Rendang memang asalnya dari kita kok.

  • About indonesia and poland flags, Indonesian weightlifting athlete once lent the flag to Poland athlete who did not bring their flag for the award ceremony on the podium in the 2021 weightlifting competition, cause it's similar ๐Ÿ˜

    • with its overproud citizens

    • @@ardian2jamet189 komen tergoblok, mananya yg overproud cun

  • ๋ง›์žˆ๋Š” ์Œ์‹์ด ๋งŽ์€ ์ธ๋„๋„ค์‹œ์•„์— ํƒœ์–ด๋‚˜์„œ ์ •๋ง ๊ฐ์‚ฌํ•ด์š”

  • I am proud of him for introducing typical Indonesian food

  • ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡จ Red for the courage White for the purity That's what I learned when I was a kid in Indonesia ๐Ÿ˜Š

    • Actually it's a narrative made after they strip the blue from ducth flag

    • thats what i learned too

    • Putih ito melambangkan kesucian.sya rakyat indonesia

    • That's the flag of Monaco btw

    • @@graypurple28 yes, it looks similar indeed. This is the flag of Indonesia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡จ

  • Terima kasih telah mempromosikan alam Indonesia nan indah MANTAP๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

  • 2:43 We have Kare/Kari Qiqi ๐Ÿ˜‚ Kare is different from gulai or lodeh etc, Kare is Kare. Coba searching "Resep Kari Ayam Indonesia" or the simple one "Indomie rasa Kari ayam"

  • It's amazing to see those foreigners speak Korean fluently

  • soto rawon actually got rank 1 too as delicious sup in the world...

    • memek2 biasa aja buat lidah orang luar jangan overproud si astaga malu2in

  • Mas Kiki please, kok lucuk sih ๐Ÿ˜‚

  • Indonesia tidak hanya negar Indonesia juga salah satu keajaiban dunia Dengan keindahan dan keberagaman nya โค

    • overproud amat om, negara kita ini negara miskin. biasa aja orang sana kalau bahas Indonesia cuma mau cari viewers2 overproud

    • ๐Ÿ˜…

  • Hello mr. intellectual, indeed we have kari/curry here. In sumatera and kalimantan, curry is a common dish. Maybe you pikniknya kurang jauh

  • Yeah rendang in padang rice and fried rice with so much topping such as egg, prawn, chicken, beef is so deliciousโ€ฆ

  • Wow I proud be An Indonesian, MERDEKA INDONESIA ๐Ÿ˜โค๐Ÿ’˜๐Ÿ’๐Ÿ’žโคโ€๐Ÿฉน๐ŸคŽ๐Ÿ’ž๐Ÿ’—Terima Kasih Kiki ๐Ÿ˜๐Ÿฅฐ

  • Indonesia itu negara luas banyak sekali kuliner dari pulau lain nya

    • China lebih luas lebih banyak kuliner nya, yang membedakan netizen nya ga overproud kek negara kita

    • @@ardian2jamet189 negara sendiri di jelekan tinggal aja sana ke cina kau negara komunis mending di Indonesia bebas presiden aja di buat joks kurang bebas apa coba masalah bodoh sama nda nya tergantung dari diri sendiri aja sih bersyukur punya Indonesia negara yang merdeka tanpa perjanjian negara Eropa

    • โ€‹@@ardian2jamet189kata siapa bang,๐Ÿ˜‚coba nu liat pke vpn dah media sosial china lgsg.

  • Beef Randang is my favorite Muslim Meranaw-Filipino dish. It's similar to Indonesian Rending. Since southern Philippines is near to Indonesia and Malaysia, their influence on culture and food to the Muslim Filipinos are very common

    • Rendang is from Minangkabau word Randang Randang = slow cook technic in coconut milk and spice. In older way, they use buffalo meat. The texture is harder than beef (cow meat).

  • why i am so peace when look inter-state association like this. Good job Qiqi...well done has been description all of about indonesian (maybe just some piece).

  • Finally you've subbed this episode. I have been waiting for centuries ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

  • I can see that he really loves his country

  • Love Indonesiaโค Love Indonesian language๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ

    • lu manusia terlalu mendewakan negara ini, seneng bet mereka nyari viewers2 modelan overproud kek lu gini

    • @@ardian2jamet189 Dasar manusia bedebah lu! siapa yang mendewakan. Dasar peak lu. Dia tu orang Indonesia membawa nama Indonesia dikorea. Dasar Goblok lu!

  • kiki is naturally funny ๐Ÿ˜‚

  • Indonesia ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ. Tanah Pertiwi โค๏ธโค๏ธ

  • Kiki a unisex name in Indonesia. We do have curry in Indonesia. We called it 'kari'. But it is an entirely different curry than those of Indian's, Japanese, and Korean's.

  • There are two kuta... kuta lombok is clean though.. ๐Ÿ˜… and beautiful... From another beach experience.. you can try Likupang in north sulawesi.. since it is the super priority tourism destination... ๐Ÿ˜Š

  • Tapi setau saya emang di lombok ada juga kok nama desa kuta.... jd g salah sih. Bukan kuta yg d bali. Emang kalo yg di bali sih kotor.

  • Thank you so much for promoting Lombok

  • One thing people should aware too.. Not all rendang and fried rice is good. It's not automatically good taste.

  • Hebat kiki Memperkenalkan indonesia, alam,,budaya dan kulinernya. Terbaik indonesia ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉโค๏ธ

    • itu almarhum koko ku, yes ku juga bangga sama diaa hihi

  • Kuta itu ada di pulau lombok tapi juga ada di pulau Bali, Kuta yang di Bali agak kotor tapi Kuta yang di Lombok sangat bersih dan alami dekat dekat dengan sirkuit mandalika

  • Salam hangat dari kami Indonesia untuk semuanya

  • Terimakasih karna sudah memperkenalkan LOMBOKโค๏ธโค๏ธ

  • mungkin yang dimaksud kuta bali yg gak begitu bersih.. klo kuta lombok lebih bersih..

  • Rawon adalah makanan dari jawa timur yang menjadi makanan soup terenak no 1 di dunia , dan siomay bandung menjadi jajanan terenak no 1 didunia

  • Nasi goreng adalah makanan yang paling ku suka.

  • so many varian nasi goreng in Indonesia, all provinces have diffrent style of nasi goreng ! and all so GOOD you will surprose with the taste

  • Tidak bisa berkata-kata jika ingin melukiskan betapa indah dan beragamnya Indonesia.

    • Massa iya

    • biasa aja nih di Afrika jauh lebih beragam dari negara kita, jangan overproud si astaga malu2in

    • โ€‹@@ardian2jamet189๐Ÿ’ฌ entah kenapa komennya kbnykn model kek gtu. nmbh ngakak ajah akuh klo aa jga ngrespondnya secara mnggebu. tpi memng sngt betul apah yg kmu katakan a ๐Ÿ‘Œ ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

    • @@thesptreagle007 iya asli malu bet bacanya astaga negara kita ini biasa aja bagi orang luar, bangga boleh tapi tau tempat lah wkwk

    • @@ardian2jamet189 ๐Ÿ’ฌ yah, dh kebiasaan msyrkt IDN yg over gokil ๐Ÿคญ๐Ÿ’ซ ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  • ga prna expect klo lombok bkl dikenalin wkwk so proud jdi anak lombokโคโคโค

  • Outsiders only focus on Bali and Lombok even though Eastern Indonesia has many beautiful beaches, for example 1. Raja Ampat (Sorong) 2. Tanjung Saruri aka Ombak Batu Pica according to local discussion and also Anggopi Beach (Biak Numfor) 3. Ora Beach or Ora Island (Central Maluku) and several beaches in Southwest Maluku 4. Cartenz Pyramid (Mimika, Central Papua) 5. Baliem Valley Festival (Jayawijaya, Papua Mountains) but because of security issues you should not go to (Papua Mountains) this is only based on personal experience because I believe there is still a lot of beauty in the land of Papua that has not been exposed to humans I have been to Jayapura (Papua) too There is a place called Kali Biru where the water is as clear as glass and I camped there and there is also something called Love Lake ๐Ÿ‘๐Ÿ‘

  • Sejarah bendera Indonesia lebih panjang dibandingkan dengan Polandia. Bendera merah putih telah berkibar hampir diseluruh kawasan asia tenggara sebelum sejarah bendera polandia di abad 13 dimulai. Begitulah bagaimana Indonesia memiliki warna yang sama dengan Polandia walaupun di tahun Indonesia merdeka, Polandia telah berdiri terlebih dahulu sebagai negara berdaulat. Ini karena sejarah bendera siapa yang lebih panjang dan lebih dulu... Indonesia memilikinyaโค

  • Lombok is indeed beautiful. ๐Ÿ˜ let's visit lombok.indonesia.

  • I believe 100% Indonesia food is delicius for everyone

  • go to indonesia ,les't go ๐Ÿป๐Ÿพ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ

  • Bangga menjadi bagian dari Republik Indonesia ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ฉ

    • lebay amat lu tau tujuannya buat video ini? narik viewers2 overproud kek lu gini

    • โ€‹@@ardian2jamet189 ๐Ÿ’ฌ pda gila sih komenny..a ๐Ÿ˜†๐Ÿคญ ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    • Yaiya dong BTW gw juga orang indo sejak belum lahir๐Ÿ˜ถ๐Ÿ˜‡

  • In Indonesia there are more than 700 living languages โ€‹โ€‹spoken today ๐Ÿ™

  • But you may not always get good rendang in Indonesia..because there are so many different restaurant sell rendang

  • In fact, those are not the only most delicious food in Indonesia. There are still more.. You should go in to Batak and Karo restaurant.

    • Topiknya ttg hasil polling CNN, Kak.Hasil polling kan cuma 2 itu makanan Indonesia yg masuk ranking.

  • kuta bali..ada jga kuta lombok mas kiki

  • wah qiqi mainnya kurang jauh, di Indonesia juga ada kari bree,, ada banyak jenisnya malah, tergantung tiap daerah.๐Ÿ˜

  • I miss this show.

  • Visit West Sumatera,Indonesia Best Cullinary Foods in Indonesia๐Ÿฅฐ

  • He got mixed up between Kuta in Bali and Kuta in Lombok. The one in Lombok is far cleaner for sure.

  • Ini Qiqi "Rizky" mirip Kiki Koboy Junior , tp ternyata bukan...๐Ÿ˜… Btw, sering liat Ome TV di Yutub, Orang Indonesia sering dikira Orang Korea/ China, ๐Ÿ˜…

  • Qiqi is the best to be a representative, he is not only calm but also funny ๐Ÿ˜‚ this show needs someone funny but not boring one

  • Love bakso and nasi padang ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

  • Where is the next video? Looks like it has been cut

  • rendang is still the most delicious food in the world today.... we really like itโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโค

  • Ahhh jadi keingat makan di Bukit tinggi

  • Emang nasi goreng sarapan pagi yg enak.tidak pernah bosan biarpun tiap hari๐Ÿ˜‚

    • Jika ada nasi sisa malam, goreng lah.. ๐Ÿคญ

  • Indonesia representative probably doesn't know that Lombok also has beach called "Kuta", and it is far cleaner than Bali's Kuta

  • Indonesia juga ada curry/kare tp beda bumbu dgn India/Jepang.

  • Bagaimana cara suatu masyatakat memasak menunjukkan tingkat budaya bangsa itu dan ... nilai spiritual manusianya, klo rendang terenak didunia, terjemahkan sendiri maknanya

  • Kuta is in Bali, Lombok is different island and Lombok more clean for snorekling. But Bali is the best for holiday that mix with nature, cultured and...beach club that is so entertaint the foreigner.

    • Iโ€™m from Lombok๐Ÿ๏ธ. And thereโ€™s Kuta beach too in the Pujut area, Central Lombok region. In this video, they were talking about the Kuta in Lombok๐Ÿ๏ธ. Lombok๐Ÿ๏ธ is known for more adventurous place for hiking (Mt. Rinjani) & snorkeling. Those celebrities (Brad Pitt, Jennifer Lopez, Gong Yoo, Kareena Kapoor, etc) chose to visit Lombok for quiet/private holidays. And there was some Kpop girlband member also visit Lombok๐Ÿ๏ธ for their project/work, etc. Celebrities who choose Lombok๐Ÿ๏ธ tend to want a more private holiday experience, in order to avoid paparazzi, especially for those who want to enjoy their holiday while keeping their partner's/loverโ€™s identity a secret. ๐Ÿคซ These are the only names that have become known to the media. Meanwhile, other celebrities who visited Lombok๐Ÿ๏ธ managed to keep it a secret until now.

    • @onyxphoenix7485 oooo i see...thank u for the explanation. I think the man in this video also miscommunication on that part

  • ๋‚˜์‹œํŒŒ๋‹น์€ ๋จน์€ ๋ฐ˜์ฐฌ ์ˆ˜์— ๋”ฐ๋ผ ์ •์‚ฐ๋˜๋Š”๋ฐ, ๋ฐ˜์ฐฌ ์ ‘์‹œ๋Š” ์–‡์€ ํ”Œ๋ผ์Šคํ‹ฑ์œผ๋กœ ๋ฎ์—ฌ ์žˆ๋Š”๋ฐ, ํ”Œ๋ผ์Šคํ‹ฑ์ด ์ฐข์–ด์ง€๋ฉด ๋จน์–ด๋„ ๋ฐ˜์ฐฌ ๊ฐ€๊ฒฉ์ด ์ •ํ•ด์ ธ ์žˆ๋Š” ๊ฒƒ์„ ์•Œ ์ˆ˜ ์žˆ๋‹ค. ์†Œ๋Ÿ‰์˜ ๋ฐ˜์ฐฌ.

    • ํ•œ๊ตญ์—๋„ ๋น„์Šทํ•˜๊ฒŒ ํ•œ์ •์‹ ๋‚ด์ฃผ๋Š” ์ง‘์ด ์žˆ์ง€๋งŒ ํ˜ธ์ผ๋กœ ์‹ธ์„œ ๋จน๊ณ ์‹ถ์€ ๋ฐ˜์ฐฌ๋งŒ ๋œฏ์–ด๋จน์„์ˆ˜ ์žˆ๋Š” ์‹œ์Šคํ…œ์€ ์ •๋ง ์ข‹์€๊ฒƒ ๊ฐ™์Šต๋‹ˆ๋‹ค. ๊ทผ๋ฐ ์„œ๋น™ํ•œ ํ›„์— ์†๋‹˜์ด ์„ ํƒ์•ˆํ•œ ์Œ์‹๋“ค์€ ์–ด๋–ป๊ฒŒ ๋ณด๊ด€ํ•ด์„œ ์žฌ์ฒ˜๋ฆฌ๋ฅผ ํ•˜๋Š”์ง€ ์ข€ ๊ถ๊ธˆํ•˜๋„ค์š”

  • Kuta Bali is different with Kuta Lombok. Kuta Lombok is still not widely known hence far prettier than Kuta Bali

  • Aduh kapung halaman ku di sebut heee lombok

  • Mas qiqi keren, di awalnya tetap ngomong bahasa Indonesia

  • Lebih dr lumayan bisa menjawab ttg budaya Indonesia ๐Ÿ‘

  • jangan" dia memang orang korea yg sudah fasih bahasa indonesia dan sudah tau banyak tentang budaya indonesia ๐Ÿ˜‚ lucu bgt pas bilang "saya 100% orang korea" hahaha๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

  • Whatever is it when you're not eating rice you're not full yet ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

  • Qiqi, there is also Kuta beach in Lombok not only in Bali. Please learn more about Indonesia.

  • Masih ada meraka harus coba rawon. Ayam taliwang. Woku. Babi guling. Seii babi. Seafood kita banyak banget mereka habisin bisa 200 jt kale untuk semua disana ๐Ÿ˜‚

  • Rendang and nasi goreng is the best for any point especially by it price point

  • Wkwkkw ngakak banget episode ini ๐Ÿ˜‚

  • Tetap berbahasa Indonesia ๐ŸŽ‰

  • tayangan bagus. Qiqi kenal kan banyak nya makanan Indonesia

  • bendera Indonesia : warna Merah adalah simbol darah yang artinya perjuangan/keberanian warna putih adalah simbol tulang yang bermakna tulang kuat dan suci

  • Qiqi real Indonesia people, karena semua tertawa ketika dia berbicara๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚, itulah cara mudah untuk mengetahui nya, ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚